210118 SE M5a: VertiefungsSE EU und Europäisierung (2017S)
European integration in crisis (engl.)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
Eine Anmeldung über u:space innerhalb der [https://politikwissenschaft.univie.ac.at/studium/informationen-fuer-studierende/#c118031 Anmeldephase ist erforderlich! Eine nachträgliche Anmeldung ist NICHT möglich.
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Beachten Sie die Standards guter wissenschaftlicher Praxis.Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
[https://politikwissenschaft.univie.ac.at/studium/informationen-fuer-studierende/#c176951Plagiierte Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
Studierende, die der ersten Einheit unentschuldigt fern bleiben, verlieren ihren Platz in der Lehrveranstaltung.Beachten Sie die Standards guter wissenschaftlicher Praxis.Die Lehrveranstaltungsleitung kann Studierende zu einem notenrelevanten Gespräch über erbrachte Teilleistungen einladen.
[https://politikwissenschaft.univie.ac.at/studium/informationen-fuer-studierende/#c176951Plagiierte Teilleistungen führen zur Nichtbewertung der Lehrveranstaltung (Eintragung eines 'X' im Sammelzeugnis).
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 01.02.2017 11:00 bis Mo 13.02.2017 08:00
- Anmeldung von Do 16.02.2017 08:00 bis Mo 20.02.2017 08:00
- Abmeldung bis Mo 13.03.2017 08:00
Details
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine
FR 03.03.2017 09.45-13.00 Ort: Seminarraum 1 (A228), NIG 2. Stock;
Montag 6.3.: 14h00 bis 18h Themenbesprechung am EIF (Strohgasse 45/DG)
Dienstag 7.3.: 10h00 bis 18h Themenbesprechung am EIF (Strohgasse 45/DG)
FR 12.05.2017 und 19.05.2017 09.45-16.30 Ort: Seminarraum 1 (A228), NIG 2. Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Course requirements include regular attendance and participation, several exercises (e.g. literature search on the internet and in library catalogues), the development of a research outline to be discussed in class, an oral presentation of the essay topic, and a research paper of 12-15 pages.
Furthermore, students may be asked to attend relevant public events and provide summaries or discussion papers in which central arguments of required readings are critically discussed.
Furthermore, students may be asked to attend relevant public events and provide summaries or discussion papers in which central arguments of required readings are critically discussed.
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Regular and active participation in the seminar is indispensable! Please check the dates, you need to participate. Intensive work during the semester, including at the very start! Written assignments 20%, active participation 30% (max. absence one half day based on written confirmation), seminar paper 50%.
Prüfungsstoff
Literatur
Falkner, Gerda (ed.), 2016: EU Policies in Times of Crisis, Journal of European Integration, Special Issue 1.
Michelle Cini and Nieves Pérez-Solórzano Borragán (eds.): European Union Politics, 5th ed., Oxford: Oxford University Press 2016.
Jeremy J. Richardson, Sonia Mazey (eds.): European Union: Power and Policy-making, 4th ed., London: Routledge 2015.
Helen Wallace, Mark Pollack and Alasdair Young (eds.): Policy-Making in the European Union, 7th ed., Oxford: Oxford University Press 2015.
Michelle Cini and Nieves Pérez-Solórzano Borragán (eds.): European Union Politics, 5th ed., Oxford: Oxford University Press 2016.
Jeremy J. Richardson, Sonia Mazey (eds.): European Union: Power and Policy-making, 4th ed., London: Routledge 2015.
Helen Wallace, Mark Pollack and Alasdair Young (eds.): Policy-Making in the European Union, 7th ed., Oxford: Oxford University Press 2015.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:38
On the basis of this introduction, students choose their essay topics. In the second phase, students will be divided into groups according to their chosen topics and guided in developing their research design. Group consultations with the professor (for the dates, see above) need to be attended, in addition to student-only meetings in the group.
The third phase consists of plenary sessions to perform and discuss student presentations and thereby get a broad overview on the topic.