040253 FK Strategic Branding (MA) (2016W)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
more information: http://marketing.univie.ac.at/studierende/studenten-master/ws-201617/kfk-mar-strategic-branding/
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mo 12.09.2016 09:00 bis Do 22.09.2016 14:00
- Abmeldung bis Fr 14.10.2016 14:00
Details
max. 50 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Montag
03.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Dienstag
04.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Mittwoch
05.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Donnerstag
06.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Freitag
07.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Montag
10.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Dienstag
11.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Mittwoch
12.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Donnerstag
13.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Freitag
14.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Mittwoch
19.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 5 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Freitag
21.10.
08:00 - 09:30
Studierzone
Dienstag
25.10.
08:00 - 09:30
Hörsaal 8 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
The graded assessment items for this course are the following:
(1) Brand Strategy Audit Project (worth 45% of overall grade)
(2) Final exam (worth 45% of overall grade)
(3) Class participation (worth 10% of overall grade)
(1) Brand Strategy Audit Project (worth 45% of overall grade)
(2) Final exam (worth 45% of overall grade)
(3) Class participation (worth 10% of overall grade)
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Prüfungsstoff
Literatur
see info sheet
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:29
(1) How do you build brand equity?
(2) How can brand equity be measured?
(3) How do you capitalize on brand equity to expand your business?
Its basic objectives are to provide an understanding of:
(1) Important issues in planning and evaluating brand strategies and
(2) Appropriate concepts and techniques to improve the long-term profitability of brand strategies.
The course content has relevance to students pursuing a variety of different career goals (marketing, consulting, entrepreneurship, etc.) in virtually any type of organization (public or private, large or small, etc.).
After successfully completing this course you should be able to:
(1) understand strategic brand marketing concepts, principles, and methods,
(2) have enhanced analytical thinking skills in a strategic brand marketing context,
(3) apply course content to real world business contexts (in part through a major project that applies course content to a real world brand), and
(4) enhanced communication skills (via class discussion and a project presentation).