040081 SE KFK ORPE: Seminar in Organization (2016S)
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Mi 17.02.2016 09:00 bis Mi 24.02.2016 12:00
- Abmeldung bis Mo 14.03.2016 23:59
Details
max. 24 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
Dienstag
01.03.
13:15 - 14:45
Seminarraum 3 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Donnerstag
19.05.
09:45 - 11:15
Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag
19.05.
11:30 - 13:00
Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag
19.05.
13:15 - 14:45
Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag
19.05.
15:00 - 16:30
Hörsaal 16 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag
19.05.
16:45 - 18:15
Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Donnerstag
19.05.
18:30 - 20:00
Hörsaal 17 Oskar-Morgenstern-Platz 1 2.Stock
Freitag
20.05.
09:45 - 11:15
Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Freitag
20.05.
11:30 - 13:00
Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Freitag
20.05.
13:15 - 14:45
Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Freitag
20.05.
15:00 - 16:30
Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Freitag
20.05.
16:45 - 18:15
Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Freitag
20.05.
18:30 - 20:00
Seminarraum 6 Oskar-Morgenstern-Platz 1 1.Stock
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Seminar paper 60%
Presentation and classroom participation 40%The course grading is based on the seminar thesis, its presentation in the seminar sessions, and active participation in discussions.Excellent (sehr gut, 1), good (gut, 2), satisfactory (befriedigend, 3), sufficient (ausreichend, 4), insufficient (ungenügend, 5).
Presentation and classroom participation 40%The course grading is based on the seminar thesis, its presentation in the seminar sessions, and active participation in discussions.Excellent (sehr gut, 1), good (gut, 2), satisfactory (befriedigend, 3), sufficient (ausreichend, 4), insufficient (ungenügend, 5).
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Successful participation requires students to complete a paper of acceptable quality on the topic assigned to her/him, and to make an acceptable presentation of the own topic in class.
Prüfungsstoff
See contents above.
Literatur
General reading: Murphy, Kevin J. (2013): Executive Compensation: Where We Are, and How We Got There, in: Handbook of the Economics of Finance, edited by G. Con-stantinides, M. Harris, and R. Stulz, 2013.Further literature will be assigned to specific topics.
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mo 07.09.2020 15:28
Contents: Theories of Executive Compensation; Executive Pay Levels; Executive Compensation Instruments; Executive Compensation Regulation; Executive Compensation and Effort Incentives; Executive Compensation and Risk Incentives; The Role of Board Independence; The Role of Say on Pay and Proxy Advisors; The Role of Accounting Regulations; The Role of the Managerial Labour Market; The Role of Compensation Consultants; The Role of Public Pressure
Method: Scientific writing of papers, presentations, interactive group discussions